​FOJAB arkitekter har blivit FOJAB

FOJAB har tagit ett rejält grepp kring sitt varumärke och under större delen av 2018 gjorde man sin hemläxa och arbetade fram en helt ny varumärkesstrategi. Namnet har kortats till FOJAB och ny logotype, grafisk identitet och profil har tagits fram.

FOJAB arkitekter startade i Lund på 70-talet och ligger bakom flera välkända och prisbelönta byggnader, som t ex MAX IV, Rådhus Skåne, Klagshamns ridanläggning och Lunds nya tingsrätt. Numera arbetar nära 160 medarbetare på huvudkontoret i Malmö samt i Stockholm och i Helsingborg.

Strax innan jul lanserades en ny hemsida, med den nya grafiska profilen och nu släpps en varumärkesfilm, som visar FOJABs nya identitet. Till sin hjälp har FOJAB anlitat designbyrån Neumeister.

– Vi har insett att vårt grafiska uttryck behövde utvecklas för att hålla samma höjd som vår arkitektur. Det varumärkesarbete vi nu gått igenom har varit utvecklande och Neumeister har både stöttat och utmanat oss i processen, säger Daniel Nord, VD på FOJAB.

FOJAB är en modig och inspirerande uppdragsgivare och vårt samarbete har varit givande, säger Peter Neumeister, Managing/Creative Director på Neumeister.

Nu pågår arbetet med att implementera den grafiska profilen fullt ut i alla kanaler. Den nya hemsidan byggs ut och kompletteras med nya funktioner och FOJAB arbetar intensivt för att en 2.0-version ska vara redo för lansering inom de närmaste månaderna.

– Jag är mycket nöjd över resultatet och känner att vår nya visuella identitet väl speglar våra externa och interna värderingar, säger Daniel Nord, VD på FOJAB.

 

För ytterligare information:
Daniel Nord
daniel.nord@fojab.se
+46 706 – 87 88 82

Press:
Pauline Berndtsson
pauline.berndtsson@fojab.se
+46 720 – 50 53 57